Hej igen....

så här ett år senare. Nu är det 2010 och vi har rotat oss här riktigt ordentligt. Men sambon säger ofta att han saknar Hässleholm? Förvånande, det trodde jag aldrig att han skulle göra. Men han trivdes där, han gillade naturen och alla trevliga vänner. Alla trevliga stunder i rastgården osv. Jag kan hålla med om det men jag är nog mer kalskronit idag. Visst trivdes jag i Hlm men jag gillar bättre att bo här, nära mina barn.
  Året som gått har varit både intensivt och snabbt. Först nu börjar jag kunna se någon form av rutin i det jag gör. även om det är kämpigt att vara egenföretagare. Tillslut skaffade jag mig en revisor som hjälpt mig få ordning på redovisningarna osv och det är så jäkla skönt. Vilken jäkla oro det har varit över finanserna....
  Just nu sitter jag och väntar på att jag ska gå till doktorn och få några kortisonsprutor....en i axeln och en i armbågen. Så här håller jag på varannan månad bara för att kunna fungera. Ibland, när jag tänker lite djupare på det, så blir jag lite orolig för hur det egentligen påverkar min hälsa. om det är skadligt eller så...? Självklart har jag ställt frågan till min doktor som säger att det inte är det.....och jag har ju iget annat val än att fortsätta om jag vill kunna jobba.
  Idag är jag ledig och ska därför ägna den åt mina två underbara små fyrbenta vänner Mojje och Pompe. Vi ska packa ryggsäcken med varmchoklad och lite godis för en långtur på isen som ligger tjock och soligt gnistrande här i vår skärgård. Kanske plockar jag fram mina långskidor från vinden, det skulle väl vara något. Kanske någon kunde få sig ett gott skratt åtminstonde..Mig på skidor och två hundar som drar som idioter åt olika håll...Nä det får nog va!!! Förresten om någon är intresserad av lite nya bilder på hundarna så gå in på thomas facebookl, han är en jäkel på att uppdatera och lägga in. Tjingling

Kommentarer
Postat av: Helena

Glädjer mig att höra att allt går bra för dig där borta. Förstår inte riktigt vad det är ni saknar i Hässleholm, Karlskrona har allt plus lite till. :-)

Här är allt bra, vet inte om Annika har skvallrat men Fia ska ha valpar igen, vilken dag som helst. Lika spännande denna gång och jag har ingen aning om hur många det blir.

Ha det så gott!

Kram

2010-02-16 @ 18:03:23
URL: http://helenaofia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0