Typiskt

Har blivit lämnad ensam en stund här i butiken.
- Visst, visst, inga problem, sa jag när kollegan undrade om jag kunde vara ensam en stund nu på eftermiddagen.
För självklar, det är väl inga problem, tänkte jag för mig själv.
Men vad händer...Efter varandra, kommer två kunder med varsina specialkrav...Båda ägde, var för sig, varsin hund med magproblem och behövde därför av mig få veta vad de skulle ge dem att äta.
Jag kände  bara hur min hjärna febrilt försökte leta efter det fack som skulle ha den kunskapen, men inte fann den, samtidigt som svetten i pannan och under armarna började rinna.
På vägen bort till fodret tog jag några djupa andetag och tänkte att  nu ska jag försöka ta det lugn och sansat...och stegvis försöka lösa kundens problem.
Varför blir det så här? Vart tog de vanliga kunderna som vet vad de ska ha vägen?
Nu sitter jag här med ett kallomslag på pannan för att få ner temperaturen till det normala igen.


Kommentarer
Postat av: Helena (The owner of www.tails.se)

Hej bästa collega!

Tack för hjälpen idag när jag var i väg en sväng. Det löste du galant!!!

Ses i morrn!

Kram

2008-09-03 @ 22:02:32
URL: http://helenaofia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0