Mannen är som ny...

Har i eftermiddags varit och hämtat hem sambon från sjukhuset. Han kom linkandes i lobbyn när jag var där för att möta honom. Lite tärd av dagens ingrepp men annars i god vigör.  Han har blivit sjukskriven i hela tre veckor framöver.....behövdes det längre tid var det bara att ringa och säga det, hade doktorn sagt...
Inte för att vara självisk på något sätt, men jag känner en viss fasa inför denna tid då det blir jag som får stå för markservicen. Känner redan stor press för denna vecka är fullspäckad med roliga, måsten som jag inte vill vara utan.


Imorgon har jag först en trimning på en stor Lejonberger, det kommer att ta flera timmar. Därefter är det raketfart ner till Malmö för en utbildningssession. Onsdag måste jag träffa min lånehund som ska ha med mig på söndag när jag ska till Schnauserutbildningen (Stackars vovve annars).  Vihar ju aldrig träffats innan så den skulle väl få ett livtids trauma om jag bara skulle komma och hämtar den, köra den i bilen i 1,5 timmar för att sedan sätta upp den på trimbordet och börja rycka pälsen av den....
På torsdag ska vi eventuellt till Karlskrona. Inte för att hälsa på familjen, men hoppas ändå få tid till det, utan för att besöka Hundbiten. Osv osv.....Hemkommen på kvällen måste vi, och detta vill jag bara inte missa, gratulera min underbara väninna som fyller år..
Nu räcker det med måsten...Kände bara att jag var tvungen att få ner detta på bloggen så att jag kan sova lugnt i natt. Så Go´natttttt alla goa vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0