Måste vara

trist att komma in här och se att bloggen aldrig är uppdaterad. Beklagar så mycket men min dator har pajat, sprängts eller  exploderat. Och att vara utan dator är inte lätt när man är van, får nästa abstinens. Idag har jag lånat kollegans, hon har två....
Den sista veckan har varit riktigt intensiv här på jobbet. Vi har haft hur mycket som helst att göra och fått så många nya trevliga kunder. Själv hade jag en heldag med gratis kloklipp i fredags som blev en jättehit. Den ena hunden efter den andra avlöste varandra under hela dagen. Super duper.
Efter jobbet i lördags var jag så jäkla trött att jag somnade direkt efter maten på eftermiddagen. Tröttheten höll sedan i sig enda till i går kväll. Men idag är det toppen. Sitter här och letar efter ett härligt hundbadkar som kommer att installeras i salongen inom kort.
I morse klippte vi klorna på en Bengalkatt, det ni! Nu snart kommer kaninen, min första kund, tillbaka för en ny tovutredning. Lille ninen...Tänk vilket lyxjobb jag har...
Mojje och Pompe mår fint fint, de har haft en rolig helg med mycket bus och lek. Plus att de varit hemma hos mormor på besök. De älskar sin mormor....i lördags på väg till Hovdalas rastgård satt de och hylade hela vägen för de trodde vi var på väg till mormor. När de sedan upptäckte att jag körde förbi avfarten till henne så blev de knäpp tysta....Vad nu, tänkte de...Men de glömde snabbt bort det när jag tog av in på grusvägen mot rastgården, då mindes de plötsligt var det bar av emot. Återingen satte de igång och hyla och fara omkring. 200 meter innan vi var framme satt båda i framsätet hos mig och skällde allt vad de orkade, så ivriga de var. De är en ren trafikfara. Pompe framförallt, han tränger sig fram genom utrymmet mellan min nackkudde och dörr. Hur jag än försöker hålla emot lyckas han komma fram. För andra bilister ser det nog ut som det är en Cocker som kör bilen....Får snart investera i ett bilgaller...Ha en bra dag alla

Kommentarer
Postat av: hundvän

Varför inte skaffa en bur eller säkerhetsbälten för hundar. De är en trafikfara om de är lösa+ att det är livsfarligt för hundarna och människorna i bilen vid en kraftig inbromsning t.ex.

2008-10-27 @ 14:15:01
Postat av: Nyfiken

Helt enig! Finns massa olika att välja mellan, ni har väl säkert en massa på Tails!

2008-10-28 @ 11:29:48
Postat av: Anonym

Hundvän: Vi har burar (3st), men vill ha galler istället eftersom vår bilmodell inte är designad så att burar kan stå säkert. Därför blir galler den bästa lösningen för oss.

Nyfiken: Ja, det är helt riktigt. Här finns det olika att välja på. Och helt klart kommer vi att inköpa vad vi behöver här i den bästa...butiken:D

2008-10-28 @ 12:15:57
Postat av: Dottern!

Vad bra att du fick ovanstående information...

Hade du säkert ingen aning om!

:P

2008-10-29 @ 12:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0