Hemma igen

Efter en regnig hemfärd är jag och Pompe äntligen hemma. Vi har varit i Karlskrona i helgen, han och jag, och umgåtts med dottern, Mijo och sonen som firade sin födelsedag igår, Grattis.
Men vad det har regnat och regnat. Det har inte funnits läge för några långrunder runt öarna. Inte nog med det, det har blåst något så fruktansvärt. Typiskt Karlskrona på hösten. Hur har jag kunnat bo där så länge utan att lagt märke till detta? Förmodligen för att det funnits andra trevligare saker att ägna mig åt.
Vi var och besökte trimmet på Hundbiten, ett litet studiebesök kan vi kalla det för. Där stod en liten pyttevovve och skakade på bordet med en jättemunkorg runt nosen. Såg lite kul ut.....tjejen som klippte var trevlig. Vi bytte kort och sedan åkte dottern och jag till sonen för att fika lite. 
På kvällen mös vi framför TV:n med en stor påse godis. Såg ni stjärnor på is? Inte för det är enkelt men vad höll M. Everlöv på med? Hahahhaaa..Som en älg på hal is. Tårarna rann.....kul. Plus att jag själv såg skitkul ut efter att dottern skulle prova ett medel som skulle ta bort det gula i mitt polenblonda hår. Det lät vi sitta i för länge så istället för vit hjälm fick jag en lila eller rättare sagt en tantviolett. Snyggt, eller inte det går bort efter några tvättar. Hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hi hi! Ser fram emot morgondagen! Har säkert något matchande koppel du kan låna när du rastar hundarna.

Kram Helena

2008-10-05 @ 21:50:49
URL: http://www.helenaofia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0