Söndag och näsorna rinner

på oss alla här hemma. Själv är jag på bättringsvägen som varit snorig och hängig. Sambon är i början av sin förkyldning och är därför sängliggandes. Skulle först rest till Karlskrona redan ikväll men kör i morgonbitti istället så att sambon får vila sig lite. Börjar först inte förrän vid kl 10 så det funkar att åka imorgon på morgonen. Bara vädret är ok så...har ju inte lagt på vinterhjulen ännu. Nej denna årstid med plötslig blixthalka osv gillar inte jag...
Nu kryper jag fram på vägarna i 20 km, oavsett om det är motorväg eller ej. Det underliga är att jag alltid ligger först .....? 
Idag har jag vilat mig inför veckans utmaningar... det blir nog en hel del att göra hemma i Karlskrona. Som jag förstått det är jag fullbokad alla de dagar jag är där och det är ju kanon. Hoppas allt går bra och att k(h)unden blir nöjd med mitt arbete. "Ett lite pepptalk inför det som komma skall".
Just nu, i denna stund sitter Pompe och dreglar floder efter mer mat som finns i matskålen brevid mig. Vi har nämligen alldeles nyss utfordrat dem med hemlagad köttfärs ála Berg och Mojje har inte orkat all sin och det är den Pompe nu siktat in sig på. Han jämrar sig och pockar på min uppmärksamhet. Hans hängiga, fuktiga ögon flackar mellan mig och matskålen. Hungrigaste hunden i välden.....
Ha nu en härlig vecka. Kanske kommer jag att ha möjlighet att uppdatera någongång i veckan om hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0