Vår Mojje har ont i örat igen...

Så tråkigt för honom den lille käre vännen. Han har lite otur med sitt högra öra som han har haft inflammation i nu 3 ggr på ett halvår. Tyckte han såg lite hängig ut häromdagen och sa det till sambon som höll med. Vi bestämde att han nog måste ha lite kläder på sig när han är ute i kylan för han får ju ingen vinterpäls. Nu blir han både kall och blöt så det är dubbelt upp. Vi hade lite penicilindroppar kvar som jag nyss, med mycket jobb fick i lite av i hans öra. Tror inte det räcker för en dos men får väl ta det igen när han somnat in, lille stackaren. Nu ska jag sy en fleectröja till honom som han får på när vi är ute.
Pompe däremot bara växer och busar. Han är så duktig på att traska när vi är ute på våra runder. Lite hopp och bit i kopplet fast han går fint. Han har också blivit modigare och kan tillochmed hälsa på barn nu utan att pipa och gömma sig bakom mig....Här inne är det full gas när han inte sover. Som sagt han växer så det knakar, nu har han blivit högre och tyngre än Mojje så tung att han välter omkull honom när de busar. Putt så ligger Mojje på sidan.

Nu ska jag gå och se hur Mojsen har det, Ha en god natt alla bloggare och icke bloggare.


Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Stackars lille mojjsen! :(

2008-01-08 @ 09:12:30
URL: http://www.missmilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0