Vår hund är för tjock???

 Hur kan man påstå att en valp är för tjock? Jag blir faktiskt upprörd över detta uttalande. Vår valp en cockerspaniel är snart 4 mån och 8,2 kg tung, vilket är en ypperlig vikt för en valp i denna ålder, enligt vår veterinär, som jag var tvungen att kontakta, efter att en annan veterinär idag påstod att vår Pompe var för tjock. Till saken hör att han och hans andra 9 syskon håller ungegfär samma vikt, även om de nu bor hos olika ägare.  Vår Pompe, sa vår veterinär som såg honom i förgår, är perfekt för sin storlek och vad ni än gör laborera inte med hans kost när han är så liten. Hon bad oss att inte oroa oss över detta och hon tröstade med att hade hon ansett att han var tjock i förgår hade hon sagt det istället för som hon nu sa att han behöver inte väga sig, för hon såg att han var fin. Hunden på bilden är däremot tjock!


Kommentarer
Postat av: Carina

Nu överdriver du väl lite... Ingen har sagt att man ska laborera med maten med en valp, men man kan hålla in på andra godsaker som människo mat t.ex. Inte med det sagt att ni ger Pompe en massa sånt. Du får inte ta så illa vid dig. Pompe är jättefin, men man kan ändå ta som vana att känna över revbenen så de inte är för mycket där. Du kan vid tillfälle känna på skillnaden när man känner på Hansson och Doris. Ha det bra.

2008-02-03 @ 10:27:08
Postat av: maritzi

Jo, det var någon som sa att vi ska hålla igen med maten, eller hur? Ni var båda överens om att Pompe är tjock och menade på att vi skulle hålla igen med maten. Jag var själklart helt övertygad att M visste vad hon talade. Dessutom bekräftade ni med varandra att så var fallet, efter det M kontrollerat Pompe. Ordet laborera kom från vår veterinär som menar på att vara försiktig då han är valp. Sen blev vi villrådiga när vår vet sa att han inte var tjock så vi mailade Katarina som inte heller tyckte han var tjock så nu litar vi på dem istället för vi tycker heller inte att han är för tjock. Vi får väl se när han blir vuxen som Hansson och Doris.

2008-02-04 @ 11:22:01
Postat av: Carina

Jag har aldrig sagt att ni ska hålla igen på maten, daremot sa jag när du berättade att han inte alltid äter upp att du kanske har tur att han är en sån hund som reglerar det själv. Har heller aldrig tagit ordet tjock i min mun när det gäller Pompe i mitt tycke är han i det läget att man ska börja hålla koll men aldrig banta en valp. Detta är ju tydligen lite tycke och smak och då tycker jag absolut att du ska lyssna på Katarina och inte på mig. Det gäller självklart i alla lägen med Pompe. Hoppas vi ses snart för nya lekstunder med hundarna.

2008-02-04 @ 19:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0