Torsdag...

Så var det nästan fredag igen och snart löning....skönt för nu är det knalt i kassan...fördelen med det är att man blir ganska påhittig vad det gäller att dryga ut kassan på olika vis...kanske jag skulle leva så även när jag har pengar?
Idag hade jag inget snus och knappt några kontanter så jag rotade fram en check på 50 spänn från Coopforum. Mitt snus finns inte på Coop så jag gick dit och köpte ett annat snus som jag sedan gick och bytte, utan problem, på bensinmacken med förklaringen att någon köpt fel till mig och att jag var villig att betala mellanskillanden bara jag fick mocca anis av dem. Lite krångligt kanske men vad gör man inte för att tillfredställa sitt missbruk. Jag pantade även en massa tomburkar som sambon samlat på sig som jag köpte mat för. Visst, det känns ju lite skämmigt att gå in i affären med en kundvagn överfull med tomburkar och petflaskor dagen innan löningen. Men det är smällar man får ta...
Har idag lämnat in min arbetsansökan så nu hoppas jag verkligen att jag får detta, håll tummen. Måste ha en inkomst snart, känns ganska liveget att leva på sambon som börjar surna ihop. Han är trött på att jag lever på honom det märks men det bryr jag mig lite om då jag har försöjt honom i 10 år  så jag har lite till godo. Men så är det, så länge det gäller han själv är det andra regler....skit samma. När jag blir rik igen så blir det andra bullar, då så ska jag......... 
Nu på förmiddagen har vi varit och sprungit i skogen, vovvarna är lösa nu och de älskar det. Jag har varit så orolig för detta sedan vi kom hem från Norge men nu känns det skitbra för Mojje kommer och stannar varje gång jag säger det. När vi möter andra hundar på slingan så står han så fint vid min sida...tillskillnad när han är kopplad drar han och skäller....frihet är bra tydligen. Nu sover de här vid min sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0