Tisdag eller..jo men det är det väl

Dagarna flyter ihop nu när jag bara är hemma. Måste få lite struktur på tillvaron även om jag inte går till ett jobb varje dag.
Idag fick jag tillbakamedling, som det heter på Norsk, hittar inget bättre uttryck på svenska, från Högskolan. Jag mailade min gamla professor i söndag för nu minsann ska jag få ut min examen som jag dragit på länge. Det är snart två och halvt år sedan vi bestämde att nu jäklar gör vi det...men så följde en del jobbiga familjegrejor som gjorde att jag fick fokusera på det istället sen flyttade vi till Norge och examensdrömmen rann ut i sanden för en stund. Så när jag fick mailet igår blev jag skitglad för hon sa att hon bara väntat på mig och att alla mina grejor fanns kvar i en pärm på hennes kontor och nästa gång jag är i Karlskrona skulle jag kontakta henne så sätter vi igång:D Kan det bli bättre???
Nu ska jag bli färdig!!!!!  Så familjen, ni får vara på mig och pusha, för ni vet hur jag funkar bäst. Vilken dröm det ska bli när uppgifterna äntligen är klara. Egentligen är det bara 6 paper i olika ämnen som ska lämnas in men ett paper är som en vetenskaplig uppsats i mindre format så det tar tid att producera det...det går ju inte med ett hafsverk...det är jag alldeles för duktig för.
Igår var jag, Grannen och alla våra 4 vovvar på utflyckt till Ystad för att hälsa på Kennelmamman och få lite trimning och träningstips inför utställningen. Jäklar vad hundar hon har och då var ändå inte alla hennes hemma. Hemma har hon Gina, Benny, Jossan, Rex, Eddie 1, Eddie 2, glömt namnet, Mickey och Ellen som var borta. Och om två veckor ska Gina få valpar och Kennelmamman gissar på 10-12 st Huuuuuu. Det krävs nerver får att klara av denna uppgift....Sen kommer vi med våra 4 men det gick fantastiskt bra.
Pompe, måste jag få skryta med, uppförde sig exemplariskt vid trimningen och fotograferingen med tanke på att det var ett tag sedan han var där. Nu ska vi snart ut i skogen på en härlig promenad...sen ska vi förmodligen ut till mor och far i eftermiddag för att laga klart bagageluckan då de nya delarna har kommit till låset.
Så ha en go dag alla ni som sitter inne och trycker.SmileyCentral.com

Kommentarer
Postat av: katarina

Haha nu ska du inte överdriva här,ellen.mickey
var nog inte hemma...Visst några hundar var här hemma...men det funkar ju bra,man kan inte tro att det är så många när dom går och lägger sej under bordet...Eller???
Men Pompe var jätte duktig på allt,så det har ni gjort bra.....

2008-02-03 @ 12:21:37
Postat av: maritzi

Nej, dina hundar är helt underbara. Själv skulle vi också vilja ha en hel drös för det är så kul och ger så mycket. Men vi funderar på att ha lite längre ålderskillnad emellan annars blir det inte kul när de blir äldre och alla är jämgamla. Vi får se, men en tik hade varit mysigt, tycke jag. Du har ju både tikar och hanar och det verkar ju gå bra?

2008-02-04 @ 11:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0