Tidig otta

  Klockan är halvåtta och jag har varit uppe i hela två timmar redan. Varför det, undrar väl ni? 
Sån är jag, jag bara älskar stiga upp tidigt. Det är så tyst och fridfullt innan alla andra stiger upp och innan de högljudda aktiviteterna sätter igång. När barnen var små steg jag upp en timme före dem så jag kunde sitta i lugn och ro för att äta frukost medan jag läste tidningen. Det var som mentalavkoppling före stormen. Åren av restaurangarbete med sena nätter förstörde detta, men nu kan jag göra så igen. Fast nu sitter jag vid datorn istället när jag läser tidningen. Vovvarna sover här brevid mig. Pompe snarkar som vanlig, Mojje ligger på rygg spretandes med benen, hur goa som helst. 
  Idag ska jag hämta mina skidor i förrådet för nu ser det ut som det är tillräckligt med snö för att göra ett försök iallafall. Hoppas kylan håller i sig + att det kommer mer snö. När samboen kommer vid halvtre åker vi ut på en tur med lite varmchoklad i ryggsäcken. Visst är vinterna härlig:D

                          -

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Ha en underbar söndag!

2008-01-06 @ 07:59:34
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0