Tål att tas upp igen..

Sitter här och läser nyheterna på TV3 text, här kan man läsa rubriker som Halka fortsätter orsaka olyckor, Blixthalka orsakar många olyckor och Snökaos väntas i trafiken???? Det är väl för fanken inte vädret som orsakar olyckor eller ställer till med kaos! Det är vi satans bilister som inte fattar hur vi ska köra när det är halt. Tänker vi verkligen så här, ååå här är så varmt och gott inne i bilen, skönt att jag inte behöver vara ute i detta vädret, sätter väl på lite musik så blir stämningen ännu bättre. Ååååå vad mysigt........snart hemma....brukar ju ta 10 min....så plötsligt , från ingenstans i januari hoppar blixthalkan fram som gubben i lådan och bara får mig att fontalkrocka och jag dör + 100 andra lite varstans i Sverige. Är vi så jäkla dumma? Sen kan vi säga till våra barn att se er nu för så ni inte blir påkörda? Hur rimmar det? Jag tycker fortfarande att det borde finnas hastighetsgränser som ska gälla vid svårt väder. Maxhastigheter.....för när jag själv är ute i dåligt väder så kör jag anpassat efter väglag och väderlek typ dimma. Säg att jag håller 50 km på en 110 väg när det vräker ner snö och det är dålig sikt, då kan jag ge mig fan på att det kommer några som bara måste köra om. De kan bara inte vänta, de riskerar heller sitt, mitt och alla andras liv bara de får komma om.
  Nääää ni, de som kör så får skylla sig själv och jag tycker de är några jäkla egoister....självklart händer olycker ändå, men de hade nog blivit färre om vi bara tog vårt ansvar....
   Rubrikerna skulle istället lyda: Vårdslösa förare fortsätter orsaka olyckor trotts flera varningar om halka, Olyckorna i trafiken fortsätter trotts varningar om Blixthalka, I trafiken väntas förare skapa kaos trotts varningar för kraftigt snöfall. Hade det rappoterats så här hade vi kanske förstått vårt eget ansvar. Skärpning alla som inte fattar bättre!!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Håller fullkomligt med dig. Vissa olyckor hade ju skett ändå, men ligger tempen runt nollan och det är underkylt har det alltid varit halt och kommer alltid att vara det.

2008-01-07 @ 21:22:24
Postat av: Carina

Håller fullständigt med,det kan ju inte vara första vintern för alla som är ute o kör.

2008-01-07 @ 21:23:56
Postat av: Carina

Konstigt system. Ser inte ut som kommenaren kommit fram. Skriver en ny och vips finns båda kommentarerna där!? Ser man under comments står det fortfarande 0????

2008-01-07 @ 21:26:13
Postat av: Mikaela

Helt sjukt är de. Och som du säger borde media ta ansvar och inte skylla på snön utan på bilisterna!!!

Ska passa på att be om mitt kompostgaller/Valpgaller ni fick låna av mig. Förhoppningsvis kommer de behövas om några dagar!

2008-01-07 @ 21:35:34
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com
Postat av: maritzi

Just det ja, missmilja har 2 delar hos sig och vi har de två i vårt förråd här. Vi kan väl försöka lösa det på något sätt eller om jag skickar pengar till dig och du köper ett nytt. Men vi kan väl höras om det. Missmilja har mitt nr. Tack så mycket för lånet.

2008-01-07 @ 23:22:04
Postat av: Mikaela

Om ni vill behålla de och tycker de e lättast kan ni ge mig pengar till ett nytt för ni bor inte kvar här va? Tänkte på de 2delarna ni har? Vet i fanken va de kostade...köpte de på granngården. Minns jag rätt va de mellan 99-120kr tror jag. Ska googla lite på de ;) Men jag skulle iaf behöva de senast nästa vecka om de går att lösa!?

2008-01-08 @ 01:57:36
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com
Postat av: Miss Milja

Mamma, du har har sååå rätt!
Det hade ju varit 93(?) trafikolyckor i skåne samma kväll vi körde hem från kalmar...
Gasssch!

Just det, åh.. gallret!

2008-01-08 @ 09:11:53
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: katarina

Hej på er.
Jag håller helt och hållet med dej...Det är ju som sagt bilisterna som orsakar olyckorna ju.....ha det gott katarina

2008-01-08 @ 14:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0