Snö, snö mera snö tack

Huja vad kallt det är ute. Kom nyss in efter ha stått i hagen en halvtimme och förfrusit om händer och tår. Men vad gör man inte för sina vovvar? Lite konstigt snöfall, det både snöar och haglar? Jag som hoppas på ett riktigt snötäcke så jag kan ta en skidtur snart, får väl se. 
Läste precis Aftonbladet, måste säga att skribenterna borde skämmas. Hur kan man skriva att halkan har orsakat bilolyckor? Det är väl ändå de usla bilförarna som orsakar bilolyckorna, eller? Väder och väglag har vi året om så det är väl inget nytt. Men varje år det blir lite vinterväder i södra Sverige drabbas samhället av panik. Hur jäkla svårt kan det vara att köra lite lugnare i trafiken? Men det verkar som en del inte har någon kontroll, utan står det 110 km på vägskylten måste de hålla denna  hastighet. Vissa väder tillåter faktiskt bara att vi kör i 30 km, så skärp er alla idioter till bilförare. 
                                      Snöoväder     


Det borde vara böter om man kört för fort i dåligt väder, i dålig sikt blir bilen ett dödligt vapen, som man måste kunna hantera för att inte döda några andra. Någon slags Force Major vad det gäller hastigheter...Dåligt väder avsevärt lägre hastigheter. I Norge sänkte de hastigheten till 40 km när det snöade. Ute längs vägarna stod Polisen och kontrollerade att bilisterna respekterade beslutet. Om inte bötfälldes man. Helt rätt tycker jag.
Nu ska jag töa mig med lite mer varmt kaffe sen måste jag försöka få tag i min yngsta dotter som far tillbaks till Norge i morgon....Inte lätt för hon är överallt och har aldrig mobilen på.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Håller helt med! Vissa kör som dårar och tänker att de får skylla sig själva om de händer något. de tänker däremot inte på oss andra som köra efter väderlag. Det är oss de krockar med. Våra liv de förstör. Riktigt respektlöst! Blir förbannad varjegång jag ser eller hör något sånt!

2008-01-04 @ 06:30:23
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com
Postat av: maritzi

Håller fullständigt med. Häromkring i HLM kör de som idioter bara för att det blivit lite halt. Inne på 30 områden sladdar de i 90. Men så är det alltid, det är ju väglaget som är dödligt? Tex Blixthalkan slog till 4 döda? Hoppade blixthalkan upp och slog till bilen så den for in i döden? Vissa tror på sådana här rubriker därför fortsätter de köra oansvarligt.

2008-01-05 @ 12:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0