Nyhet år 2008

                                       

Då var det dags att börja träna lille monstret inför kommande utställningar. Hur ska det gå....
Det är inte förrän i slutet av februari han ska ställas på en valputställning men om han ska kunna stå fint och inte bita domarna när de ska pilla på honom får det bli lite träning redan. Men jag är helt övertygad om att han kommer att bli fantastisk, nä helt fantastisk eller super fantastisk. Ja menar, det är ju vår hund.....bara det ger bra förutsättningar eller hur.........Han är iallafall lättlärd så det blir nog inga problem att få honom att stå lite inför en domare och springa lite i ring. Det är värre när jag ska borsta honom, då biter han efter borsten hela tiden. Han ligger mest på rygg och snurrar. Jag börjar tro att han är enormt kittlig. Mojje har redan från början .
älskat när jag borstat, putsat och klippt klorna på honom, aldrig några som helst problem. Men lille vännen han har en annan vilja märker jag men han kommer snart få ge sig......mig tröttar man inte ut i första taget.
 

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Vad kul med utställning... då kommer jag å Mijo och tittar! =)

2008-01-11 @ 13:25:38
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: maritzi

Gör det, det blir spännande.

2008-01-11 @ 18:35:19
Postat av: Carina

Duktigt, ställ honom på alla tänkbara ställen så han vänjer sig vid olika underlag.

2008-01-12 @ 15:30:06
Postat av: Carina

Duktigt!
Träna på så många olika umderlag du kan så slår han alla med häpnad....

2008-01-12 @ 19:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0