Länge sedan sist..

I början av 1990-talet åkte jag på en klassresa till London. Vi skulle både roa och kultivera oss därför hade vi bestämt att gå på teater. Jag och min "bästa" klasskompis Lisa ville se Phantomen medan de övriga valde att gå på Cats. Vid åtta tiden på kvällen kom vi fram till teatern och intog våra förköpta platser. Föreställningen började lite tamt så vi blev  först lite besvikna men efter ca en tio minuter så hände det något helt fantastiskt......Vi blev helt tagna och sen var vi bitna av Phantomen på Operan i flera år. Vi lärde oss texterna utantill så varje gång vi festade ihop sjöng vi så det stod härliga till. Allt material som fanns kastade vi oss över. Dessutom hade vi direkt efter hemkomsten från London beställt biljetter till Phantomen på Oscars teatern i Stockholm. Tre veckor senare såg vi den och den var exakt lik föreställningen i London förutom att den framfördes på svenska. Ett år senare åkte jag och såg den igen. För något år sedan kom den ut på film som jag genast var tvungen att se, även den var bra men känslan att sitta på teatern saknades. Sambon blev helt tagen av den. Han har aldrig sett föreställningen så han hade inget att jämföra med. Nu har vi bestämt att åka till London för att se den tillsammans.....Underbart. Om ni inte sett den så måste ni annars går ni miste om något stort i livet.....En storslagen föreställning som innehåller allt......Gó morron

349217-47

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Jag vill också se den... är ju uppvuxen men sångerna och snacket.
Puss

2008-01-13 @ 15:21:48
URL: http://www.missmilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0