Hu va kallt

Fy vad kallt det är idag. Det blåser och regnar stora spik som när de träffar ansiktet gör stora röda märken. Efter att, innan idag, trottsat motvinden kom vi slutligen fram till Hagen för att göra 1.an och 2:an. Men vi fick snabbt vända hemmåt för det gjorde för ont att stå kvar i detta jäkla vädret. Nu ligger vovvarna här helt utslagna och jag sitter inbäddad i en filt för att tina upp. I dessa lägen skiter jag nästan i att Pompe kissar och bajsar inne för det är det nästan värt bara jag inte behöver gå ut mer idag. 


Dottern hade i går kväll kommit fram till Målyö. Skönt, det är så nervöst att ha barnen ute på vägarna, kommer nog aldig att vänja mig. Det är det värsta med att ha barn ska jag bara få tala om. Det känns, konstant, som att leva med en laddad pistol vid tinningen. Undra om alla upplever det så här?
Hoppas vädret vänder snart så jag kan vara ute en stund. Hlm är en grå, regnig och blöt håla. Här kommer jag nog inte att vilja stanna så länge till.


Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Ja Hässleholm är verkligen grått, mini ryssland! :P
Skönt att systeryster kommit fram!

2008-01-05 @ 11:57:13
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: maritzi

Ja mycket skönt. Ring mig jag har inte laddat mobl ännu.

2008-01-05 @ 12:03:08
Postat av: Carina

Åja, i detta väder är väl alla platser grå och trista. Varje plats blir vad man gör den till. Trivs rätt bra här faktiskt.

2008-01-05 @ 16:29:25
Postat av: Carina

Åja, i sånt här väder är väl alla platser grå och trista. Alla platser blir vad man gör dem till, förutom vädret som man inte kan påverka. Trivs rätt bra här i hässlehåla faktiskt.

2008-01-05 @ 16:31:58
Postat av: maritzi

Jo jo visst är det så. Men är man friluftsmänniska som jag uppskattar man ett stabilare väder. Nu har det faktiskt varit jäkligt mörkt och regnigt länge. Vi har bott vid kusten länge och där är det fler soltimmar än i inlandet det är väl därför jag tycker så här. Tar ett tag att vänja sig.

2008-01-05 @ 18:20:13
Postat av: maritzi

Kul Carina att du svarar på min blogg.

2008-01-05 @ 18:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0