Fredag 11 jan

        
Så var det fredag igen...dagarna går så fort......livet går fort.....nytt år och allt. Undra vad denna dagen ska bringa med sig? Sitter uppe sedan halvsju och njuter av den tysta morgonen. Det är Montel på tv, ett helt meningslöst program, men vad ska man göra vid denna tiden om inte titta på tv? Det är för mörkt för att ge sig ut i skogen med doggarna, vilket jag ska göra om någon timme. Pompe har fullt upp med mina morgontofflor som har tofsar han med våld försöker få av. Han är förtillfälligt helt makalös vad det gäller att bita i allt. Igår kväll när vi skulle lägga oss upptäckte jag plastbitar på sovrumsmattan vilket jag härledde till två avbitna och söndertuggade kablar. Det var makens sladdar till hans 360 tvspel. När jag visade honom nu på morgonen när han kom hem från sitt nattskift fick jag skulden för detta, otroligt va? Ibland skulle jag vilja dänga nått i huvudet på honom. Ja menar, det är ju inte mina sladdar som ligger över golvet i sovrummet. Dessutom har jag sagt att ha alltid dörren till rummet stängd just pg av att en olycka som denna kunde hända. Maken har istället lagt kuddar och kläder över sladdarna och trott att detta skulle hjälpa???? Men så är det att leva med en som konstant har ursäckter och bortförklaringar på det han själv borde ansvara för!!!! Jag bryr mig inte om sladdarna, jag bryr mig mer om att vovvarna inte ska komma till skada. För tänk om det varit ström i sladdarna!!! De ni, då hade vi inte haft en liten Pompe här idag är jag övertygad om. Ibland måste det hända saker innan vissa fattar, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Ja, tiden går snabbt... kan inte fatta att det redan är fredag. Vad ska man göra denna helgen då?
Nästa vecka kommer jag kanske å hälsar på! Om det är ok?
Puss

2008-01-11 @ 13:26:54
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: maritzi

Ja eller närmre den 25 jan kanske?

2008-01-11 @ 18:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0