Arbetsplats sökes....

Nu är det dax att jag börjar arbeta har jag bestämt mig för...har gått hemma alldeles förlänge nu även om det har varit fullt upp hela hösten blir det  tillslut slentrian.
Till det verkliga problemet; vad ska jag jobba med? Eller var ska jag söka jobb någonstans? Har suttit och tittat igenom Ams utbud här på nätet men inte funnit något som jag tycker är intressant. Visst egentligen vill jag bara snart ha en lön, men om jag nu ska ha ett jobb vill jag trivas med....
Så här har jag hållt på hela mitt liv. Det jobb jag trivts med och verkligen älskat var som servitriceansvarig på Montmartre...där hade jag kunnat jobba resten av mitt liv om det inte vore för att mina armar och axlar kollapsat. Sen var det det där med lönen  som till största del var svart. Visst, det tänkte jag väl på när jag jobbade, men samtidigt hade vi sådan ruljans, att jag orkade inte bry mig just då. Men det har onekligen gett konsekvenser som att jag har inte A-kassa idag utan lever enkom på min man. Ett läge jag inte är van vid ska ni veta.
Jag kan otroligt mycket och är högt utbildad  sociolog men har aldig jobbat inom nischen dessutom är det inte lätt att komma in på någon myndighet eller kommun. Där går de gärna på kontakter, det vet jag i och med jag själv haft vänner som jobbat inom institutionerna. + att de jobb jag vill ha är kvalifikationerna oftast socionomexamen....Har funderat på om jag nu när jag ändå är hemma skulle kompletera så jag får en yrkesutbildning istället. Kanske lärare eller en ny Gandhi....Då behöver jag bara dra fram ett lakan ur gardroben och knäcka en stav i skogen...och börja missionera om goda ting...Vi har ju ingen liknande i Sverige, så jobbet är, förmodar jag, ledigt. Känner mig väldigt förvirrad över vad framtiden bär med sig....håll tummarna för mig iallafall...:D

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Ja, va fan ska man arbeta med? Det är svårt...
Hoppas du hittar nåt!
Puss

2008-01-15 @ 13:22:10
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: maritzi

Du me...vi får väl göra något ihop annars.

2008-01-15 @ 13:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0