Äntligen snöööööööö

 Klockan 2 i natt upptäckte vi att hela Hlm täckts av vitt pudersnö så vi väckte doggarna och tog med dem ut. Mojje blev helt galen när han satte tassarna utanför dörren. Hela han lyste upp, genast ville han att vi skulle kasta snöbollar som han skulle fånga. I gott och väl 45 min lekte vi i snön. Pompe fick oxå blodad tand...Jag och Sambon drömde om att få på skidorna igen. Vi bestämde om det var snö kvar på morgonen och om täcket tillät skulle vi hämta längdskidorna och ge oss ut på tur över Hovdalabackarna....Hundarna skulle få löpa fritt brevid..Men men så blev det givetvis inte...det hade töat en aning på morgonen. Nu håller vi tummarna för att det ska komma lite kyla och mer snö...

                 

Som vanligt tog vi Mojjes skogsrunda i förmiddags, han älskar den. Han blir så fokuserad när vi kommer ut i skogen. Pompe hänger med han oxå fast i lite lugnare tempo. Vissa sträckor får vi bära honom, men idag kändes han nästan för tung, snart får vi väl köpa en pensionärsvagn som vi kan dra honom i när han inte orkar. I eftermiddag har jag varit hos syrran, hennes lille påg fyllde 11 idag, så de bjöd på kalas. Nyss kom jag in med vovsingarna efter ännu ett snöbollskrig ute i det fria...förresten ringde Grannen och berättade att hennes valpar har kennelhosta:( så nu vet jag varför Pompe har hostat lite. Mojje är vaccinerad även om detta inte skyddar helt. Trodde annars bara att det var en förkylning eller nått, för hostan har inte varit så utmärkande. Vi får se, kanske det inte blir så farligt. Alla småbarn blir sjuka ibland. Pompe är pigg och glad iallafall, det är huvudsaken. Nu ska jag käka något, vet ej vad, men måste få tyst på tarmen som jämrar sig högljutt. Ha det gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0