Alltid lite efter...

Skulle ut på loppistur med syrran men vi kom iväg så sent...gjorde en massa andra ärenden först...sen upp till ett loppisställe som heter Ekorren ett annat namn för sopvaruhuset. Vi upptäckt att de stängde kl 16 och vi var där 10 min i men vi tänkte att vi som är så rutinerade kör över stället i ett nafs, men det tycket inte den genom sura personalen som såg riktigt irreterade ut när vi kom in. Alla gick med jackorna på, vissa rum var nedsläckta. Men visst är det väl så, att har man öppet till 16 måste man låta kunderna få komma enda till dess? Jag har lång erfarenhet ,då jag jobbat en hel del i butik, och jag har då aldrig släckt ner och surat mot mina kunder. Förmodligen ligger personalens brist på företagsekonomi och marknadsföring i att de inte har alla hönsen hemma, det är väl därför det jobbar där...de har väl aldrig haft ett riktigt arbete...nu säger jag inte detta för att vara dum eller helt utan känslor. Jag ser det helt utifrån vad som är bra för affärerna och med sån personal, på ett annat ställe, skulle den ha konkat inom kort.
Trotts den dumma personalen kommer vi att åka dit igen för det är fynden vi är ute efter och det behöver vi inte en inkompetent, asocial personal för att finna.
Vi åkte ner till Blomsterlandet istället och fyndade lite nya blomster att dekorera försterkarmarna med. Hittade några spännande sorter men med mina gröna fingrar kommer jag väl aldrig se dem växa, tur var köpte syrran precis samma så jag kan se dem hemma hos henne som har fantastiskt handlag när det kommer till växter. Hur kan det vara sådan skillnad egentligen? Vi är ändå syskon och gör mycket annat på samma sätt men blommer och jag har aldig funkat. Jag kan ta dö på en plastblomma och då ljuger jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0