Vilken..

måndag, soligt och varmt, kan det bli bättre? Hela familjen åkte på utflykt till skogen för att njuta det underbara vårvädret. Pompe tog sitt första dopp i en liten skitig å där vi alltid brukar stanna och ta en drinkpaus. Med ett skutt hoppade han i, härligt. De andra två fegisarna stod vid åkanten och förfärades över Pompes djärvhet.
På eftermiddagen lekte vi med Kajsa och två andra nya kompisar som vi inte kommer ihåg namnet på. Det var en tik och en hane, pytte små, någon tjekisk ras. Men ni skulle sett Pompe i hagen idag. In kommer en man med sin lite större tik, Pompe skällde mot dem lite kaxigt, när sen mannen släppte tiken fri och hon satte fart mot Pompe tvärvände han i panik och satte av mot mig, som inte längre stod vid hans sida, samtidigt som hans skall förändrats till ett skriande i de högsta toner ni kan tänka er. Han blev så skiträdd...Jag  och de andra som stod längre in i hagen skrattade så vi fick ont i magen, det såg verkligen helroligt ut. Taskigt? Nja lite, men ibland kan man bara inte hålla sig. Vilken fegis, speciellt om hundarna är lite större....
Nu i kväll gick vi rastrundan med grannen och hans Gobby som Mijo haft flera utbrott mot, men efter ett tag, med lite tålamod, accepterade han Gobby och gick utan problem brevid honom hela rundan. Kanske finns det hopp även för honom...han bet heller inte Gobbys pappa.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Mami! Jag
har inte glömt dig, du vet att din dotter inte är bäst på den biten bara!Lovar att jag ska ringa digg imorgon! Hoppas du läser detta mamma! love u mami

2008-02-19 @ 22:04:22
Postat av: maritzi

Åhhhh, vad glad jag blir. Jag har inte glömt dig heller ;D Älskar dig massor Misan

2008-02-20 @ 06:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0