Tävlingsnerver?

Ja, vad är det? Det var så längesedan jag var med i en tävling, visst detta är en utställning, men ändå. Lite nervöst är det. Oroar mig för om Pompe kommer att gå-, stå fint och tillåta att någon tittar på hans tänder.  Har inte varit något problem innan men man vet ju aldrig, jag håller tummarna.
Nyss kom vi in från skogsturen som var mer än blöt och blåsig, hundarna såg ut som pocker när vi kom hem. Det var bara in i duschen med dem alla tre. Taskigt. De såg inte glada ut när jag öppnade dörren till toaletten och pekade menande att de skulle gå in. Alla sänkte sina huvuden och svansar. Mijo kravlade motsträvigt in och kröp ihop till en liten boll på toagolvet. Mojje är lite enklare, han accepterar läget även om han inte gillar det. Pompe är en historia för sig, han är som ett yrväder som far omkring så schampoot yr. Vet inte om han gillar det eller inte, han gillar vatten det vet jag för han badar oftast när vi är i skogen, men det är ju klart av fri vilja.( Snart hämtar de hem Mijo, de var i Jönköping för en stund sedan. Skönt!!! Visst är han underbar men han kräver en annan tillsyn, i och med han biter andra människor, än vad jag kan ge med tre hundar. Han behöver att man enbart jobbar med honom ett tag så han bättre går in i gruppen. Det räcker att Pompe är busig...Men vi älskar såklart  lille Mijo som är världes goaste inomhus..)
Med detta väder som är nu får jag väl göra om pruseduren en gång till i kväll för i morgon ska han ställas ut här i Kupolen. Det är valputställning, spännande....första gången för mig, sambon har varit med förr så han får väl visa vägen. Jag hoppas verkligen att Pompe blir fint kritiserad. Jag tycker att han är så liten ännu för sådana här alvarliga saker. Som att uppföra sig och sånt...Just nu biter han i det mesta, lyssnar inte, har jätte vilja, tjurar osv. Nu ska jag slappa och meditera inför morgondagen så mina nerver åtminstonde är under kontroll, det kan ju hjälpa en del. Lugn och bestämd........lugn och bestämd............luuugn och bestäääämd.................................................luuuuuuugn och bestäääääämd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0