Söndag och måndag...

Igår hade vi en jättemysig dag, jag och vovvarna. Vi åkte till skogen med grannen och hans Gobby och var borta i hela två timmar. Hundarna bara älskar att speka omkring i jordhögar som sorkarna bildat eller jaga varandra i full fart fram och tillbaka genom snåren. Mojje ligger inne med älgskutt när han far över grenar som fallit.
Vi inleder alltid skogsturen på en stor gräsmatta där vovvarna får springa av sig den värsta energin innan vi sen kommer in på stigarna där det går många människor och andra hundar.  De är alltid lösa så det är viktigt att de kommer vid inkallning. Nu har vi tränat så många gånger att de ska sitta intill mig när vi får möte så nu gör de det utan att jag behöver säga något. Medan jag skriver detta kommer en skitodör krypandes, det är Pompe som släppt sig. Han åt innan han somnade, fodret är proteinrikt så det luktar förjäkligt när han släpper sig, usch....Nu har jag glömt bort vad jag ville berätta.

Inatt vaknade jag av att Mojje kliade sig intensivt i örat. Inte öronproblem nu igen, tänkte jag samtidigt som jag tände sänglampan för att kontrollera. Han är inte glad för det och försöker hela tiden vrida bort huvudet. Igårkväll hälde jag öronolja i hans öron för att rengöra dem vilket hade gjort att en hel del skit hade lossnat som jag nu, mitt i natten fick hjälpa honom att få ut. Konstigt att det alltid är högerörat som är igenbekat....Efter mycket protester från Mojjes sida lyckades jag rengöra det mesta. Har försökt titta i det idag men kommer inte till. Han bara blänger på mig när jag närmar mig.....Får väl hälla i en omgång droppar till idag så allt blir rent och fint.
I eftermiddag ska vi äntligen fixa bagageluckan, skönt för pappa har jagat mig om det i några veckor nu....han är jobbletare nu efter pensionen....mamma bjuder på middag, underbart, visst är mammas mat godast?
Ha en bra dag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0