Pompes familj i Ystad...

Bild av Katarina Dehman.
http://www.freewebs.com/kennelpuppydreams/aktuellkull9feb.htm
 


har fått valpar i helgen. Grattis Katarina, kul att allt gick bra. Jag var övertygad om att Gina skulle få minst 10 st men dessa 5 är ganska stora, eller? Åhhh, vad vi längtar efter att komma och se dem. Finns det något goare än valpar, Nej!
Jag sa till Sambon härom dagen; Blir du sur om här är en tik när du kommer hem från jobbet en dag? Nja, svarade han, vi har ingen plats. Då måste vi flytta. Men det behöver vi väl inte, sa jag, samtidigt som jag visade med handen över sängen att det är gott om plats för en eller två till. Sen sa  jag, Mojje ligger ändå under sängen så här uppe får vi plats med i allafall en till. Självklart har vi inte alla hundar i sängen och det är inte det måttet som är avgörande för om vi ska ha en till, det förstår ni nog. Jag vill ha en tik, har velat det hela tiden. Fick reda på härom dagen att en kennel med Bichon Frissé ska lägga ner och att de har en tik de ska ge bort. De hade frågat ett äldre par som redan har en tik från kenneln men de hade inte bestämt sig. Jag känner parets barnbarn och jag har tänkt fråga henne om det nästa gång jag ser henne....men jag hade ju hellre haft en från Ginas kull för hon är så ljuvlig...Den goaste hund som finns...så kelen och mild. Grannen har en valp efter henne som även hon är ljuvlig, kelen och mild så potensialen finns där.En Frissé hade passat Mojjeneisen bra, om vi ska göra som vi tänkt, att para honom. Vi funderar ju på det, men problemet med det blir väl att vi inte har hjärta att sälja dem sen...tänk om de bara blir 3 st, det har vi ju plats för.....

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Mamma, jag är inne på din sida alltid - läser allt!
Jag saknar dig massor och det hade varit kul å ses snart! Kan inte du komma hit, bara kör, jag är ju ändå ledig. Hade jag haft bil hade jag kommit till dig på stört :P

2008-02-11 @ 12:50:32
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: maritzi

Jo, det hade jag gärna gjort men det saknas medel för det. Just nu har vi det lite svårt för att kunna vara helt spontana...Annars hade jag kommit varje vecka.

2008-02-11 @ 14:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0