Onsdag....

Idag blev det pannkakor, så gott. Efter en lång skogstur med Pompespaniel, Bichon Mojjenies och deras väninnor Doris och Hansson var det gott med mat och en lång tupplur. Det tar på krafterna att jaga omkring i skogen. Vi fick tipset, av några vi mötte i skogen, om en annan runda. Den var en bra, men en aning kärrig... Vi träffade också två hanhundar. Det gick jättebra, även om Mojjenies först visade en tendens av irretation mot den ene. Jag sa till på skarpen, det verkade ta, för efter det lugnade han sig. Vore ju trevligt om han kunde lägga av att vara irreterad på andra hanar, plus att någon gång träffar vi kanske på en hane som inte flyttar sig för honom utan biter ifrån och då är det inte så kul. Skulle det vara en större hund kan den skada honom ordentligt...själv har han musbett som, om det skulle vara, inte skadar den andre lika illa.  En annan grej som kan bli ett problem i framtiden är att lilleman tar efter, han gör som storebror och kaxar sig, även om han inte vet varför,  han "vovvar" mot de flesta nya han ser. Men vi  tränar för fullt....
Självklart glömde jag kameran idag också, så jäkla tröttsamt. Jag som lovat kennelmamman lite nya foton, fina från skogen som det ser nu kan hon glömma det. Jag kommer aldrig ihåg någonting....Får väl lägga kameran i bilen så den alltid är med. Tur att vi är i skogen varje dag för någongång ska jag väl komma ihåg den.

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Gott men pannkakor, det ska jag nog göra idag :D
Ja, ta verkligen med kameran! BILDER!
Puss

2008-02-07 @ 09:51:25
URL: http://www.missmilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0