Kanske är ...

han gullig men utseendet bedrar. Vem talar jag om? Mijo såklart. Nu har han varit igång igen. Idag var det pappas ben som kom ivägen för hans tänder, inte bra. Vi var hos mamma och stojade och lekte i trädgården,  strax innan vi skulle hem kom pappa hem från att varit och postat ett brev. Samtidigt som jag står med Pompe för att sätta honom i bilen hör jag pappa ryta till. Sen ser jag honom jaga Mijo uppför trappan och ner igen medan han fortsätter att ryta och gorma på Mijo, som nu hukar av skräck. När pappa kom in i trädgården så attackerade Mijo honom. Han bet honom i benet. Jäkla hund, nu är jag så trött på honom.....att ha tre hundar är jobbigt ändå...men hellre en flock "normala" vovvar än en som Mijo. Helt opålitlig. Personligen tycker jag syn om honom för han gör ju vad han själv tror är rätt. Någon borde ha tränat, tränat och tränat honom så han kunde fungera och få frihet som andra fria djur. Visst man ska inte bli reagera aggresivt, men vi människor har ett sätt att reagera och det är med ilska och aggretion när någon är dum. Därför blir det så fel för Mijo...han skulle tränats lugnt och konsekvent med uppmuntran, nu blir det bara i de situationer som är akuta vilket blir helt fel. Innan idag morrade han åt en man inne i Hagen där vi rastar våra hundar. Tur befann mannen sig innanför staketet och slapp därför att bli biten. Härom kvällen gick Mijo loss mot grannens terrier som Mojje och Pompe brukar leka med. Han uppförde sig riktigt utspårat, den andre vovven såg ut som han ville döda Mijo om han bara kommit nära nog. Detta är skitjobbigt. Mijo är liten och lätt vilket ställer till det när situationen blir hetsig. Vid tillrättavisning far han upp i luften av kraften, sen är han så jäkla snabb så när man väl fått honom på rygg så är situationen över för längesedan. Det är svårt att ha honom tillsammans med mina andra två när situationen kräver hans totala uppmärksamhet. Min Mojje lägger sig alltid i, tycker han att jag gör fel klipper han till mig med tassen, det gjorde han häromdagen, Pompe som inte förstår vad som händer skäller för att heja på. Mojje förstod nog att jag gjort rätt för han fick sen själv hugga in och tillrättavisa Mijo. Snurrigt........ 

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

No comments!

2008-02-17 @ 18:45:51
URL: http://www.missmilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0