Kämpar...

för att inte somna om. Vaknade när sambon väsnades här vid 5 i morse. Han tror själv att han smyger...jag ligger och retar mig och får stor lust att drämma något i skallen på honom. Det ända jag hör är vatten som fullkomligt sprutar ur kranen, klirr från bältet som slår emot handfaten, toalocket som dunsar igen, skor som klampar i golvet och sen den här jä...la ryggsäcken han envisas med att ha, med alla dess dragkedjor som ska dras i, en efter en för att han letar efter något, sen prasslar han runt i den i flera minuter. Sist men inte minst, smyger han in till mig och vovvarna för att säga hejdå innan han tassar ut för att slå igen ytterdörren. Ute i trapphuset skramlar han sen med nycklarna som han med våld trycker in i låset och vrider om med sådan kraft att kolven håller på att lossna. Grannar vaknar säkert också av allt detta. 
Tänkte först, jag somnar om men kunde inte för adranalinet pumpade för fullt. Låg istället , efter jag lugnat ner mig, och blev sugen på frukost, så jag kravlade mig ut i köket för att sätta på kaffe men upptäckte att kaffeburken var tom. Vilket öde, finns det något värre? Ok det finns det, men ändå. Kaffe är det som får mig att vakna på morgonen...nu sitter jag här och försöker tvinga mig själv att dra på mig kläder och bege mig ut i kylan. Jag vet att jag inte kommer att vakna idag om jag inte får kaffe.
Så tröttsamt.....
Idag ska jag till syrran och våldgästa om hon nu är hemma, men det brukar hon vara. Hon är ju pensionär nu så hon kan lugnt vara hemma och slappa. En annan måste ju kolla jobb varje dag och det är så jäkla tråkigt...Varför känner jag det så? Jag har liksom tappat lusten på att få ett jobb, känns som det inte spelar någon roll. Dessa jäkla ansökningar och denna väntan för att få en positiv respons. Bättre att jobba med vovvarna här hemma, just nu åtminstonde. Nä, nu får jag ta mig i kragen...på med kläderna och ut till bilen. Ha en bra dag.


Kommentarer
Postat av: Backman

Hoppas din dag blir bra även fast kaffet var slut!

2008-02-08 @ 07:32:39
URL: http://bckman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0