Fyra framtänder..

Pompe har äntligen börjat tappa tänder men är det meningen att han ska ha dubbel uppsättning framtänder....Nä, skojar, även om han har det just nu ramlar babytänderna snart. Han är som mig, jag hade också dubbel uppsättning som drogs ut.  Men det är inte konstig att han biter i allt han ser.
Sista veckan har han varit så tröttsam med allt tuggande, det finns inget som går fritt när han är igång. Öppnar jag min garderob är han snabbt framme och drar ut så mycket han kan. Varje tillfälle jag öppnar en låda ser jag en liten svart nos komma fram nedifrån och vips har han fått tag i något. Vi kan inte gå in i badrummet utan han har fått  med sig fem schampoflaskor ut i hallen inom loppet av en halv sekund. Han har tillochmed börjat nå upp till växterna i vardagsrummet. Hittade honom med ett stort blad i mungipan för en stund sedan. Fy fy....jag vet inte om växterna är så bra för honom ...de är ju säkert från Afrika någonstans och kanske giftiga. Fast än lever han, det är nog större risk att han kolar vippen av alla de dåliga nyheter som står i dagstidningen, som han tuggar i sig innan jag hinner läsa den varje morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0