Dilemma

Nu har vi något att fnurra på. Eventuellt, OBS kanske så ökar vi ut flocken med ytterligare en hane.
Blir det förmycket??? Allt börjar med att vi ser Pompes söte lille bror  till salu på blocket . Stackaren har ännu inte lyckats komma till en nya ägare. Där är han på bild, och han ser så mysig ut så hos oss väcks ta hand om känslor. Pompe är ju så ljuvligt underbar och det är förmodligen hans bror med. Så vi prentar ett meddelande till Katarina; Vi kan ta emot honom, men att det får bli kärlek i betalning för just nu har vi inte 9000,- till hundköp. Ni vet man får en idé som inte är helt ogenomförbar....Svaret vi får tillbaka är att ok, det låter intressant men det finns intressenter i Norge så hon måste först få svar från dem...Nu blev det plötsligt allvar...Oj, då...Nja vad tänker vi nu när infallet faktiskt kan bli verklig? Spännande, fast samtidigt måste vi fundera allvarligt på om det är genomförbart...Hur det än är så blir det jag som för det mesta sköter hundarna...Nu precis läste jag mailen och där undrar Katarina om vi kan tänka oss att ta Rex (bilden) på foder istället? Så som vi har Pompeluringen...Häri ligger nu dilemmat, kan vi det????Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tycker jag, men tveksamt tycker sambon som menar, hur ska vi göra om du börjar jobba? Kommer det att vara annorlunda med tre istället för två hundar? Nej, anser jag. Det kan bli jobbigt med två med, faktiskt kan det t o m vara Rex som kommer att bli den som blir enklast att lämna, det vet man ju aldrig, eller hur. Grunden för om det ska bli bra eller inte är ju faktiskt hur vi nu väljer att uppfostra våra små vänner. Min nuvarande dröm är att jobba med hundar på ett mer proffessionelt plan......Bo på landet, eller åtminstonde lite utanför stan och bara njuta av livet med våra underbara hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0