Blir så trött....

SmileyCentral.com på den här jäkla kroniska värk jag har i min axel och mina armar. Jag brukar inte gnälla offentligt men idag måste jag för denna natt har varit allt annat än trevlig. Hela natten har mina lemmar pulserat och bränt av smärta. Nu på morgonen var mina kunde jag knappt resa mig ur sängen för all smärta.  Väl uppe har jagproblem att sätta på kaffe, göra mackor osv för händer är så svullna.
Redan 1994, efter en krock där jag skadade axeln, har jag haft värk i denna. Med åren, trotts operationer, sjukgymnastik och annan terapi, har denna värk bara blivit värre. Sedan 1998 har jag medicinerat med värkmedicin varje dag, ett tag provade jag epe-medicin men den hade ingen effekt. Det var bara synen som påverkades, allt blev dimmig. Värken sprider sig. I flera år har vänsterarmen känts som en tjock, tung värkande basebollklubba från armbågen ner till fingerspetsarna. Runt handlederna pågår en helt annan värk, som ger en känsla av att handen snart kommer att falla av. Det är ett helvete....å så j..la tröttsamt...sover aldrig en hel natt, vissa dagar orkar jag inte med människor, utan vill bara vara för mig själv.  Energin är helt enkelt slut. Idag är en sådan dag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0