Värsta livet

på hundarna. Pompe är i trottsåldern vilket yttrar sig i otaliga utfall mot Mojje. Vet inte vad som flugit i honom, har funderat lite om det kan bero på att jag inte är hemmamamma längre. Kan hundar bli sådana? För det har kommit i samband med att jag började jobba. Nu är det hårddiciplin som gäller och skulle väl ha varit så hela tiden.
Igår trimmade jag en långhårig pudeltik, hon var urgullig. Tog lite tid...så jag får nog investera i en ännu strongare maskin. Den jag har är bra men den jobbar lite trögt i krylliga pälsar.
Just nu sitter jag här hemma och myser, ska inte börja jobba förrän vid 12.30. Sambon har jobbat natten och ligger och sover i rummet här brevid. Det är så kanon att mina arbetstider kan anpassas efter sambons schema. På detta viset är det underbart att vara sin egen. Igår hade jag Pompe med mig på jobbet och han trivdes som bara den. Kollegan som är jätteduktig på att lära hundar trix,  gjorde några övningar med honom. Han är snabb på att lära sig vilket nog hänger samman med hans glupska aptit. Han gör nämligen allt för en godbit..Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag är så stolt över dig mamma! :D

2008-08-07 @ 20:22:16
Postat av: Anna.P

K9...Kanin,,,eller?

2008-08-07 @ 21:29:42
Postat av: Anonym

Anna.P

K9 står för Canin vilket är latin. Du kan finna förklaringar på ordet i en ordbok. K9 används som en förkortning och har inget med kaniner att göra. För min del är det en del av mitt företagsnamn som är K9 Trim. Man kan alltså använda olika förkortningar i olika sammanhang ex CU, C4U, Call 4U osv. Hoppas detta kan ge svar på din fråga.

2008-08-31 @ 22:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0