Mardröm

Vilken jäkla dröm!
Tidigt i morse drömde jag en sjuk mara.
Plötsligt vaknade jag upp i ett rum där det satt en man och en kvinna som tittade på mig. Jag stirrade tillbaka och frågade - Vad är det? De såg först undrande på varandra sedan åter på mig med blickar som "är hon inte klok" .
Jag såg ängsligt runt i rummet och upptäckte att det stod en förlossningssäng brevid mig (och givetvis inte en normal sådan, utan en stolsliknande, ett hemmabygge).
Sedan såg jag min mage, den var jättestor, och insåg att det var jag som skulle ligga i den jäkla stolen. Nu gick det också upp för mig att tiden innan "uppvaknandet" så hade jag förmodligen hållt ett jäkla liv medan mannen, som var min sambo men ändå inte, och kvinnan försökt lugna mig, men till slut hade jag förlorat medvetandet och därför mindes jag inget vid "uppvaknandet".
Men  panik i rösten skrek jag:  - Jag vill inte ha något barn! Detta är inte sant! Hjälp osv...! 
- Jo, visst är det sant, sa kvinnan i rummet. Hon pekade på förlossningsstolen och sa
 - Du kan lägga dig där nu och krysta.
Uppgivet , utan motstånd kravlade jag upp i förlossningsstolen och började krysta.
Först  ut kom ett mörkt, långhårigt huvud, följt av en jättelång, bredaxlar kropp, med en ännu bredare och hårbelagd bröstkorg, tjocka håriga ben och stora fötter med tånaglar som var alldeles förlånga. Jag stirrade på bebisen och sa förfärat  och äklat till mannen:
 - Ta honom.
Mannen, som såg ut som han skulle spy, böjde sig över mig för att lyfta upp bebisen men den var så tung att han tappade den i golvet.
Här vaknade jag på riktigt. Helt skäckslagen. Tittade yrvaket på klockan som visade halv sex. Oroligt väckte jag sambon för att dela med mig av  min mardröm. Men vad gjorde han, Jo, han skrattade så han grät igenom hela historian.... 

Kommentarer
Postat av: Stora dottern!

HaHaHa

Och du tycker jag drömmer konstigt! :S

Detta var det sjukaste jag någonsin hört. Jag måste ha ärvt din drömförmåga... ett tivoli på taket är ju inte heller så normalt, eller? :P

2008-08-18 @ 20:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0