Intensiv helg

med lite sömn, men massor av glädje.
Först och främst så har jag varit hundvakt åt min kusins lilla Kitty vilket har varit jättekul med massor av lek och bus, främst då för killarna.
Men det som gjort mig som mest uppåt är nattsamtalet med Stockholmsdottern. I går natt vid kl 1 vaknade jag, trotts öronpluggar av att mobilen ringde inne i vardagsrummet. Genast blev jag skitorolig för vem ringer vid denna tiden?
När jag  väl fått tag i mobilen så såg jag på displayen att det var dottern som ringt. Nu blev jag, såklart ännu mer orolig, men det visade sig att hon bara ville snacka lite. Hon trodde att jag fortfarande brukade lägga mig sent, därför så testade hon.
Hon berättade massor av glada nyheter bl a att hon fått en dansroll i ett projekt "typ en hyllning till Mia Mikeals (modern danskorregraf som brukar ses i "So you tink you can dance")". Som ska sättas upp på kulturhuset i Stockholm. Spännande va? Jag är givetvis superstolt och längtar att få se henne dansa igen. Hon är så jäkla bra.
Sen avslöjade hon även en annan nyhet som än så länge är hemlig. Men jag kan avslöja så här mycket....hon har sökt till universitetet...läkarlinjen... Kul
Jag är så så så glaaaad, stolt, lycklig....VIlken grej va. Med sådana här braiga besked får gärna hela välden väcka mig mitt i natten. Efter samtalet kände jag mig så "uppåt" att jag var tvungen att ringa sambon som jobbade natten och dela med mig. Han blev så tacksam för det, för sedan hade han haft ett leende ända tills han gick av kl 6 i morse.
Under söndagen har jag ägnat all tid till mina ljuvliga vovvar, då är kusinvovven inräknad. Först var vi på långpromenad i morse och ikväll, en timme innan Kitty skulle hämtas, var vi i skogen och busade. Nu ligger Pompe och Mojje och sover djupt här brevid mig i soffan. Själv ska jag också ta och gå i säng strax för det blir en tidig dag i morgon på jobbet.
Så go´natt och ha det gott alla underbara läsare.

Kommentarer
Postat av: Stora Dottern

Vilken härlig bild! Saknar Er! Saknar även min lillasyster. Hon berättade om "planen". Jag är stolt - vad hon är gör och blir :D

PUSS från mig och Mijo

2008-09-02 @ 17:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0