Nya dag, Tisdag

Igen, vad dagarna går fort när man inte jobbar. Alla flyter samman till en enda dag. Tycker att det alltid är fredag....Idag lyser inte solen men det är varmt så en tur ut i skogen får det bli. Har en liten vovve som stirrar på mig för att tala om, ska vi göra någonting nu? Han är helt otrolig på att kommunicera. T ex om jag ger Pompe och honom var sitt ben så vill Mojje direkt ha det som Pompe fått, detta visar han genom att gå till mig, stirra mig i ögonen, gnygnälla för att få uppmärksamhet och hjälper inte detta klipper han till mig med tassen, helst i ansiktet. Så säger jag; Nej Mojje, du har ett eget . Då skriar han i höga oktav och börjar om med sitt stirrande. Till slut har han fått som han vill. Jag får alltså lura Pompe att ta Mojjes ben, vilket han oftast inte har något emot, och snabbt ge Mojje hans. Är han bortskämd?? Finns ingen så envis som honom. Jag tittar alltid på Cesar som talar med hundar, och då upptäcker jag alla fel vi gjort med Mojje. Han har inga lydnads problem, vad det gäller men om jag vill gå hem när han inte vill så skiter han fullständigt i mig. När han säger stopp, så är det stopp. Han rör sig inte ur fläcken, vänder bort huvudet och sen finns inte jag längre...Försöker jag rycka i kopplet stretar han emot som en cementklump trots att han bara väger 5 kg. Som nu, har han börjat med sitt stirr.  nu sträcker han sig fram och tillbaka som om Ok, nu är jag klar för att göra något. Nu stirrar han, jag nonchalerar, nu ställer han sig upp mot mitt bröst och slår tassen i mitt ansikte samtidigt som han snackar med mig....så Hej då...

Kommentarer
Postat av: Mingla ♥

får jag fråga dig en sak?

2008-04-08 @ 09:39:46
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en fin dag.

2008-04-08 @ 09:44:52
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Miss Milja

De är ju för roliga... så jäkla smarta de små odjuren... saknar er, ta en tripp hit i helgen vett ja... Puss

2008-04-09 @ 11:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0