Kvällsdopp


Kvälldopp nere vid Finjasjön

Det är inget får, det är Mojje som badar. Vilken härlig kväll det varit. Vi tog en runda ner till Guldkusten som är en del av Finjasjön vid 6 tiden.   Först var vi och busade i den hage kommunen gjort för hundrastning. Och innan vi sen skulle åka hem tyckte jag att vi kan väl gå ner till stranden en stund för kvällen var så fin, och för att Pompe älskar att bada. Men vad händer, Mojje går med bestämda steg, framför oss rakt ut i vattnet. Inte så märkvärdigt? Jo, för en hund som aldrig badar och som drar sina kompisar i öronen när de gör det för att han blir sur på dem. Väl nere ville han inte upp igen. Han plaskade omkring i en timme. Pompe for runt som en galning fram och tillbaka. Tror ni våra vovvar är trötta nu??? Underbart. Så skönt att det börjar bli vår ute. Nu längtar jag efter sommaren, fast i Karlskrona som är omringat av vatten. Jag har nästan bott så jag kunnat ramla i det direkt utanför ytterdörren i 22 år. Där kunde jag ligga på stranden och bada någon timme innan jobbet, eller bada efter jobbet. För att inte tala om alla dåraktiga bad jag tagit mitt i natten efter en blöt ,det ni. Då var heller inte tredje trampolinen så hög....

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Har du...!? Efter en blöt!! HAHA
Mamma då... ;)
Söta vovvarna e.. Puss

2008-04-09 @ 12:02:13
Postat av: Maritzi

Trodde du inte va??? Jo då, det har jag....He he

2008-04-09 @ 13:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0