Förebels utrekning av skattar...

Jäkla norska. Känns som jag glömt hela skiten nu när jag sitter här med mitt skattebesked i handen. Vad står där egentligen? Fordi vi mangler opplysningar, det fattar jag. Men Dersom du krev 10% standradfrådrag i staden for frådrag for faktiske kostnader, må du melde frå om det???? Jeg har ikke krev noeting vad jeg veit....lur på vem som gjort min dekleration i Norge? Sitter här och försöker samla energi för att ringa dem och reda ut vad som är vad. Det värsta är att verken norrmän eller svenskar bryr sig om att lära varandras språk, vi bara gissar oss fram och tror att vi menar samma. Därför är det svårt att veta om man verkligen fattat....
Nog om detta.
Nu är vovvarna ute med sambon i skogen. Jo minsann, det är dom. Det har aldrig hänt att han tagit dem alldeles själv, och på eget intiativ ut på någon skogstur, så kryss i taket.  Mojje såg lite skev ut vid avgång, han fattade nog heller inte vad som var på gång. Han tittade på mig med stora ögon som om, är det verkligen sant? Annars stannar jag med dig, mamma. Sambon brukar annars bara röra sig i en radie om 50 meter kring bostaden och det är väl inte så äventyrligt, tycker Mojje. Vad ska jag nu göra med denna plötsliga dö tid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0