Välkommen till min nya blogg!

Tack för du tittade in här hos mig. Jag är en kvinna, född i vågentecken i mitten av sextiotalet.

Bor i: Norra Skåne sedan några månader. Innan dess 7 månader i Hemsedal (Norge). Dessförinnan 22 år på östkusten. Innan ostkusten 20 år i norra skåne.

Status: Sambo sedan 10 år med världens mysigaste. Mamma till 3 underbara, härliga, fantastiska barn (2 flickor, 1 pojke) som idag är vuxna.

Älskar att: Åka skidor. Både utför och på längden.  Min Mojje, en liten bedårande vovve på 4,9 kilo. Min sambo, och mina härliga barn. Familjen (mor, styvfar + syskon). Lilla Mio, min dotters vovve.

Intressen: Åka skidor. Mojje. Vandra i skogen, eller i annan natur. Resa och uppleva nya platser på vår jord. Kunskap om allt möjligt. Litteratur. Dokumentärer och biografier. Människor. Nya intressen och färdigheter. Listan kan göras hur lång som helst.

Ogillar: Ytlighet. Brutna löften. Väntan. Frustration. Subjektivitet. Barn- och Kvinnomisshandel. Våldtäckter. Våld över huvudtaget mm. Krig. Politiskt dravel. Statistik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0