Garderobsångest

Vad är nu detta? Jo, min mor som är en energisk, explosiv, lyssnar inte person, har varit på mission de senaste månader efter garderober åt oss. Inte för att vi bett henne utan för att vi sa, över frokustbordet en sommarmorgon att vi önskade köpa garderober med skjutdörrar. Vi hade nämligen sett sådana när vi varit på IKEA och tyckt att denna lösning vore perfekt för oss. Dessa garderober kunde man skapa som man själv önskade ha dem, mycket bra tyckte jag och sambon. Men min mor, denna envisa kvinnan, kunde inte begripa vad vi menade med detta? Men men, ibland orkar man inte förklara. Det vi inte var medvetna om var att denna morgon hade vi utan vår mening triggat igång ett mission hos min mor och styvfar. De har plågat, fann ingen bättre beskrivning, oss de sista månaderna om dessa gardrober. De är liksom jag loppisfantaster, och övriga billighetsmarknadsfantaster vilket har resulterat i otaliga samtal om olika garderobsfynd. Ett här och ett där, det ena garderobförslaget värre än det andra. Det verkar inte spela någon roll att vi tydligt talat om vad vi planerat att investera i de vi valt ut på IKEA, det har liksom inte tagits in.  Vill även här förtydliga att vi heller inte bett dem finansiera dem. Utan det var bara något vi delade med oss denna sommarmorgon. Men nu precis fick jag ett samtal från en överhettad mor. Hon och styvfar befann sig i en rivningskåk med fuktskador där ägarna höll loppis på inventarierna de ville bli av med innan kåken revs. Och här hade de nu funnit fem inbyggda vita, med folie dörrar, garderober som skulle kunna duga till oss. Kom hit och titta snabbt!! uppmanade mor. Men herregud, jag har ju precis vaknat. Ja men, .... jada jada jada...Självklart ställde jag frågor för nu börjar jag vekna av all press och hets. Jag börjar känna mig otacksam för deras omtanke och de här j' garderoberna. Nu hör det också till saken, som jag nämnt tidigare , att jag ska hålla kalas idag. Detta nämnde jag för mor, men hon verkar inte bry sig om det längre, även om det är de som är gästerna. Nu är det bara garderober i huvudet på henne. Efter diskussioner hit och dit sa hon slutligen själv att det blir för jobbigt detta, vi skiter i det! Ok sa jag samtidigt som jag tänkt att nu får jag de på IKEA som jag vill ha. Trodde jag, men icke, nu ringde hon igen och sa, VI KÖPTE DEM!!! Som ni förstår av detta resultat kommer det inte att bli något bullbak idag. Ibland löser sig saker av sig själv, livet är härligt.

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

HaHaHa Typiskt lilla mormor! Så nu har ni gadrober iallafall - undra hur de ser ut?

2007-10-14 @ 16:15:22
Postat av: Maritzi

Det blev skitbra!! Vi är så nöjda så. Även om det är helt vanligavitafoliegarderober. Vi fick 5 st. Tre i hallen, två i sovrummet. Puss + Kram

2007-10-14 @ 20:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0