Att aldrig bli trött

Efter den senaste veckans uppsittarnätter har det nu blivit svårt att komma till ro på kvällen. Jag somnar vid halv 4 och går upp vid 8.30. Det är ju inte många timmars sömn fast ändå kan jag inte komma till ro. Jag var hos sjukgymnasten i måndags. Jag går dit en gång i veckan för akupunktur och massage hos en genom go sjukgymnast. Vi diskuterade problematiken efter att hon funnit en kraftig låsning i min axelmusklatur. Vad har du gjort sa hon. Inget vad jag vet svarade jag. Slutligen började hon tala om tonus. Inget som jag tidigare hört talas om. Men det ingår tydligen i våra chakra. Jag ska då ha ett högt tonus menade hon? Vilket innebär att jag aldrig riktigt slappnar av. Hon menar att av den information hon fått av mig tidigare om mina sömnbesvär kunde hon dra denna slutsats. Hon menar att jag alltid är på vakt och när jag tänkte till så stämmer nog detta. Jag är nog ganska stissig. Kopplar liksom aldrig av riktigt. Ett ex. är om jag sover och någon ringer så svarar jag som om jag inte blivit väckt. Om det så är mitt i natten. Nu har vi kommit överens om att vi ska träna avslappning. Kanske ska detta kunna hjälpa mig att lättare komma ner i Tonus. Framförallt skönt om detta leder till mindre spända muskler och värk. Men än har jag inte själv lyckats få mig ner i tonus så nu sitter jag här och delar med mig med er i stället. Men nu ska jag gå in och läsa min deckare det brukar vara ett bra sätt att komma till ro, så go´natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0