Uppdatering

Tisdag och Dr Phil är på TV. Visst känns hans analyser som självklarheter? Han är nog lite överskattad i USA men jag hade gärna bytt med honom för han tjänar en del och pengar är alltid bra att ha. Jag och vovvarna har precis kommit hem från en lång härlig skogsprommenad,det gillar de verkligen. De fick upp ett spår på stigen som de hysteriskt satte efter. Vi hade dessutom sällskap men en trevlig kvinna med två vovvar. Den ena heter Tveback och är en valp som Mojje brukar leka med. Kvinnan var dagmatte åt honom. Hundmänniskor är så trevliga. Jag rekommenderar verkligen att skaffa hund. Jag kan tala om att en helt ny värld öppnas. Själv har jag varit livrädd för hundar i hela mitt liv. Mötte jag en så gick jag omvägar. Jag förstod inte varför man hade hund. En hund var som en insekt, helt betydelselös. Men ack vad fel jag hade, självklart var det rädslan som framkallade detta agg. Så förra sommaren, då min dotter köpte sin lilla Mijo blev jag helt förälskad i dessa varelser. Det tog inte lång tid innan vi köpte Mojje. Min hundrädsla var som bortblåst, jag blev nästan naiv. Plötsligt satt jag och kramade om vilken hund som helst, spelade ingen roll vilken ras, stor eller liten. Idag har jag blivit lite mer restriktiv, mest för Mojjes skull för det kan finnas vissa risker om man skulle möta fel hund.
Jag har ju märkt sedan han blev vuxen att han inte gillar vissa hanhundar. Är den andra hunden exempelvis en stor vuxen pitbull- eller rottishane tycker jag inte att de bör vara i samma hage, framförallt inte om där finns andra tikar. Men det är underbart att vara hundägare man träffar så många trevliga personer för hundägare är jättetrevliga + att man ofta är ute.

Kommentarer
Postat av: Din Dotter

Hej mammi!
Mysigt att vara hos dig/Er förra veckan! Längtar tillbaka... och efter min bäbis som Ni kidnappade! Saknar honom så sjukt mycket! Den lilla varelse är min stora kärlek! Vad gör man utan hund? Så tråkigt! Tur att jag införskaffade min puff och att ni oxå fick upp ögonen... hur hade våra liv annars sett ut? Men du som alltid varit rädd och avskytt hundar, trotts alla mina konfrotations försök med Axi och Baltazar funkade inget och nu NU är du världens hundnörd, kan allt om raser, mat å vård. Jag känner mig som en idiot i jämförelse med dig... jag är helt lost!
Som det kan bli! :)
Med hund blir livet underbart! det är bara att konstatera!
Puss

2007-11-06 @ 18:24:59
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Anonym

Aja du kan väl en hel del om din egen hund iallafall, tycker jag. Du är jätteduktig. Jag kom in i morse med två så sktiga hundar, su skulle sett. De hade lera upp över huvudet. Nu är de nybadade och nymatade med kalvfärs. Pussis

2007-11-07 @ 13:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0