Spioneri

Jag sitter ofta av nyfikenhet och läser olika bloggar, det är så intressant. Det finns ju så många men ändå är de så olika, då menar jag innehållet. Ibland känner jag för att göra inlägg på vissa och har gjort det också, fast det känns inte riktigt bekvämt. För på något vis känns det som jag spionerar i någon annans dagbok, eller något. Men de flesta vill väl att man ska läsa och kommentera inläggen, för det gör ju dem synliga. Självklart är det det som är meningen, det är ju en form av bekräftelse om någon ser en eller engagerar sig att kommentera innehållen. Anledningen till att jag tycker det känns lite besvärande är nog ovanan att möta någon på detta vis. Vi i Sverige håller ju ett visst avstånd till våra medmänniskor, ett avstånd som gör att vi känner oss bekvämma. Kommer någon för nära inpå backar vi automatiskt. Och det är nog detta jag upplever när jag läser någon annans blogg. Men man vänjer väl sig, hoppas jag. Andra människor är ju så intressanta och bloggandet ger möjligheter att nå ut eller in i andra människors världar.

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Ja visst är det märkligt att man inte vill kommentera... känns så påträngande! Löjligt!

2007-11-10 @ 21:17:53
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Mikaela

Ja, det där är ett konstigt fenomen. Klart, man..JAG skriver för min egna skull främst men hoppas naturligtvis att någon gillar, ogillar, stör sig på eller skrattar åt det jag skriver. På något sätt vill man ju ha respons. Starta en diskussion. Samtidigt kan jag känna ibland att jag inte vill ha vissa i min blogg. Inte för att jag inte står för det jag skriver utan för att jag ibland kan bli lite föör personlig och känner inte för at diskuttera detta med vem som. Självklart är det något just jag bjuder på but stil. Allternativt är ju att man kan kommentera som anonym. Fast jag hatar när folk gör de i min blogg och skulle därför inte göra de i någon annans heller. Känns inte som att man står för de man skrivit då, oavsett om det e bra eller dålogt... spårade jag ur nu?! Haha de jag ville säga va att ja håller med, ibland känner man sig både trängd och påträngande!

2007-11-15 @ 00:29:14
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0