Söndag

Då är det snart dags att åka och se på lille valpen. Jag funderar mycket över om vi ska ha eller inte ha ny hund. Imorses när jag var ute i parken ångrade jag mig nästan. Jag komihåg när Mojje var liten då fick vi springa ut med honom 1 ggr var 20 min eller oftare dygnet om. Det är väl helt ok om det inte varit så jäkla kallt. Det är ganska mycket jobb med en liten valp framför allt de första månaderna, ungefär som att ha en liten bebis. Vi får ta oss en riktig funderare. Vi har funderat på namn och kommit fram till att Pompe skulle vara bra, även om min dotters farmor haft en hund vid det namnet. Jag tycket det är ett bra hundnamn.
Idag har jag och min äldre bror målat. Han är trafikskadad sedan 24 år tillbaka vilket medför vissa komplikationer när han ska göra vissa saker. Måleriintresset startade en dag efter han och jag varit på kyrkogården (hans arbetsplats) för att titta till vår mormor och morfars gravplats. Jag upptäckte att den svarta färgen i namntexten nästan försvunnit och kom då på idén att han och jag skulle bättra på den. I och med att han har svårigheter fick jag måla. Han var så orolig att han skulle kladda ner osv. Jag tycket det var synd för jag själv älskar att måla och därför tog jag broren med mig och köpte canvasdukar så att han kunde börja måla lite. Han blev jätteglad. Nu har han målat en uggla, den är jättefin, som han är glad över, det är kul.
Det är ju inte lätt att finna nya vägar om man inte får prova.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Va fint gjort av dig. Blev rörd när jag läste de!

2007-11-15 @ 00:23:37
URL: http://www.meiandmikaela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0