Sommaren slut

Syns jag



Då var det dags för hårda kalla vindar med regn piskande i ansiket. Visst är det fint med hösten men nu nalkas den bit på säsongen som är den mörkaste och tråkigaste tycker jag. Många håller nog inte med för de ser julen som hägrar med glitter och elljusstakar men det är inget för mig. När barnen var små var det kul för då var det för deras skull men nu kvittar det även om jag fortfarnade har barn. Men de är stora nu vilket innebär att de inte tror på tomten längre, så hela grejen har fallit platt. Hoppas vi blir bortbjudna över julhelgen, kanske dottern håller i det detta året, det hade varit underbart. Då hade det nog känts lite lättare. I och med vi flyttade ifrån barnen så är det lite splittrat nu därför är det svårt att hålla i trådarna. Sonen ska alltid göra något annat än hänga med mossan. Den ena dottern är i Norge så jag har bara (inte så bara) min förstfödda som vill umgås med sin lilla mammi för tillfället. Sonen ringde härom natten för att berätta att han var här i stan. (tillsaken hör att vi har bott här i 6 mån och han har inte varit här ännu) Jag blev jättelycklig och frågade, kommer du hit? Nä, vi är på McD på väg hem från en hockymatsch. Är det långt dit ni bor från McD. Nej, bara över stan, sa jag. Men det är ju en mil eller nått fick jag till svar. Snäll som jag är ville jag inte tvinga honom att hälsa på sin gamla mammi. Så nu får jag längta vidare och se om han tänkt dyka upp en annan gång. Han är glad och lycklig iallafall, det kunde jag få bekräftat efter jag besökte en sajt som har foton på dem som varit ute på PLAYBAR för att fira hallowen. Mammi ser dig!!

Kommentarer
Postat av: Paola

oh hoppas att ni träffas snart då :)

2007-11-10 @ 01:15:24
URL: http://paolita.blogg.se
Postat av: Paola

va kul att få höra det där, att du tycker och känner så. Ja, mamma fällde några tårar igår när hon såg mig dansa. :) Tack själv för kommentaren! :D

2007-11-10 @ 17:23:48
URL: http://paolita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0