Slingor

Igår  gjorde jag ett försök att slinga mig själv för första gången, men det  var allt annat än enkelt. Först satte jag  med våld på mig den förbannade hättan, sedan försökte jag dra ut slingor genom de förstansade hålen (upptäckte snabbt att det inte var annat än fejk, det fanns inga hål bara tryckta cirklar) med en medföljande virknål. Men det var omöjligt, istället körde jag virknålen med full kraft rakt in i huvudsvålen. Efter ett par blodiga försök  gav jag upp och fick kammat i medlet i stället.  Men varför är det så lite slingmedel i förpackningen? Det räcker ju inte till hela håret.. Jag väntar med spänning på resultatet.

2 timmar senare:

Telefonen ringde några minuter efter jag fått in medlet i huvudet, det var sonen som jag inte snackat med på några dagar. Efter 2 timmar sa jag att nu måste jag skölja ur slingorna som jag har i håret. Va? sa han,  du kunde väl ha sagt  att du slingade håret så kunde vi lagt på. Nää, det blir nog ok ändå, sa jag.  Efter en stund sa vi hejdå och jag gick in för att ta ur slingmedlet. Jag fick syn på mig i badrumsspeglen och hoppade till hur ser jag ut? Kritvit, ohps.. Det tog visst bättre än jag trott. Men efter ursköljningen och föningen så det helt ok ut,  så nu är jag jättenöjd med resultatet. Det är inte gult heller som det brukar vara efter en toning.

I eftermiddag ska jag till Höör för att besöka en djuraffär som min nya vännina tycker är superbra. De ska tydligen ha ett stort bra sortiment. Inte för att jag behöver något för tillfälligt men det är alltid kul att komma iväg lite. Fast som jag känner mig , så kommer det nog finnas något  jag bara "måste ha". Ha en fortsatt bra dag...

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

2 timmar.. du är ju helt tokig mamma! Typsikt dig! Jag måste färga min utväxt igen... eller färgar jag hela håret SVART! Blev det något med lilla valpen föresten? Puss

2007-11-14 @ 14:45:38
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Maritzi

Det blev bra, jag köpte märket MOOD, det är slingmedel. Du behöver väl tre förpackningar till din man. Sen är det bara att kamma in och vänta. Du får testa. Vi ska titta på valpen i morgon så då får vi se efter det. Förresten, färga inte håret svart, du är så vacker som blond. Kram mor din

2007-11-14 @ 21:15:00
URL: http://maritzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0