Leva loppan


Nyss ringde dottern och berättade att lille Mijo fått loppor. Hon trodde att han fått det när han besökt oss sist, men jag blev lite tveksam...



loppa


Så jag satte Mojje på köksbordet för att göra en undersökning,  jag behövde inte ens ett förstoringsglas för att se att han var full med loppor. Konstigt att jag inte sett detta tidigare så som jag pysslar med honom jämt. Han har haft en liten skorpa brevid, under höger framben som jag undrat över tidigare. Men efter att veterinären tittat på det och konstaterat att det inte var något särskilt, kanske att han slickat sig där eller nått´, har jag inte sett något nytt. Men nu, efter tippset från dottern, har jag upptäckt flera ställen på hans hud där det är en liten skorpa.
Så jag satte av i all hast till djuraffären (Tails) för att införskaffa loppmedel. Efter två pälstvättar och inspryning med Frontline hoppas jag att de flesta loppor är döda.
För ungefär en vecka sedan träffade jag en kvinna med två hundar borta i hagen. Hon talade om att hennes hundar hade haft loppor sist hon varit i hagen. Hon undrade om jag sett något på Mojje. Nääää, det har jag inte. Men hon hade rätt, hagen är full av loppor....jag har nu skickat ut rikslarm till de jag vet som brukar vara där...Fast jag undrar faktiskt om inte Mojje haft dessa ända sedan vi bodde i Tormestorp? Mamma sa alltid: - Vad Mojje kliar sig mycket...Kanske är det han som loppat ner hagen?
Tack gumman för tippset:D

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Bara det att Mijo har LÖSS inte LOPPOR!
Bra att ni upptäckte det så även Mojjsen kan avlusas, så han inte smittar lilla Pomac ;)

2007-11-26 @ 18:09:32
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Maritzi

Ja, visst var det. Tack för du ringde. Är det löss? Skit samma nu är han sanerade och inspryad med gift. Så det ska väl bli bra nu:D

2007-11-26 @ 23:18:50
URL: http://maritzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0