Längtan och mystik

349217-30

Fan vad jag längtar tills jag får åka skidor igen. Jag tänker på det varje dag. Varje kväll är jag inne på Skistars site för att kolla snödjup  och webcams över skidbackarna. Det har liksom gått mig på huvudet....
Här i skåne blir det ju aldrig riktig vinter och skulle det bli snö finns det inga direkta backar att åka i. Det ska visst finnas ett liftsystem i Båstadtrackten men har aldig varit där. Och det är inte samma sak som att befinna sig uppe på en topp i fjällen. Där man efter några timmars åkning möter upp vännerna på Afterski. I fjällen blir det en livsstil som delas av många andra....Jag hoppas verkligen att dottern räknar med att vi hänger med till Sälen efter nyår.


Dömmar

De två senaste nätterna har jag drömt att jag storröker.....:( Fattar inte vad det beror på. Det är 8 år sedan jag slutade röka och inte en gång har jag drömt om cigg men så plötsligt gör jag det. I drömmen har jag sån ångest och självförakt...När jag vaknar känner jag nästan smaken av gammal fimp i munnen, så jäkla äckligt. Dottern som också slutat röka för några år sedan har ibland sagt att han drömmer att hon röker igen. Men som sagt det har jag aldrig varit med om...undra om drömmen har någon mening och i så fall vilken?
Härom kvällen när jag lagt mig kom det en stark doft av rakvatten förbi min näsa. Det luktade riktigt mycket. Det var inte Sambon heller för han var inte i rummet och förövrigt äger  han inte ett rakvatten med den doften. Skumt var det iallafall tycker jag. En annan sak jag blir frustrerad av är att mina saker hela tiden försvinner här hemma. Härom dagen letade jag efter minga glasögon men kunde inte finna dem. Jag har två par och båda var borta. Jag hade migt tittat på mitt nattduksbord men där fanns de inte. Då jag var där och letade hade jag flyttat boken som jag för tillfälligt läser, då jag kommer tillbaks för att leta ännu en gång ligger plötsligt ett par glasögon uppe på boken? Jag blev helt paff, för de var inte där förut det är jag säker på. Och så här är det med massor av saker här hemma och det gäller både sambons och mina...Jag tror det är ett spöke som vill att vi ska uppmärksamma det. Någon annan förklaring finns det inte.... 

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Det spökar ju vartenda jävla bostad Ni/Vi har... Skumt! Men det är trevligt med spöken...

2007-11-28 @ 18:23:27
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Miss Milja

Det spökar ju vartenda jävla bostad Ni/Vi har... Skumt! Men det är trevligt med spöken...

2007-11-28 @ 18:23:36
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Anonym

Hello...nu har jag också börjat blogga..får väl se hur det går för mej...hahaha

2007-11-28 @ 21:31:52
Postat av: Miss Milja

Jag försöker ringa dig mammi!

2007-11-29 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0