Julhysterin är kommen

Var ute med Mojje tidigare då jag med fasa upptäckte att det var julpyntat i vissa fönster:O Stakarna var tända och balkonger inklädda i granris med belysning. Ångesten bara kröp över mig...jag vet inte ens var mina juldekorationer finns. Febrilt försökte jag fundera ut var de kunde ha lagrats vid flytten, men blev inte klokare. Dessutom skulle jag faktiskt vilja ha något nytt då det jag nu äger hängt med sedan tidernas begynnelse. Nu är stakar och stjärnor i helt annan design, inte som mina i halm och fur. Förresten är stjärnan i halm gles av att legat och skavt ihop med all annan julpynt i 24 år. Alltså inte så vacker längre. Julpynt har jag inte köpt på många år utan det har blivit samma gamla vanliga som dragits fram varje advent. I början på nittiotalet hade jag mycket julpynt framförallt tomtar men efter hand har de gått sönder så nu är det bara ett fåtal kvar.

Varför biter min hund mig i fötterna varje gång jag sitter och bloggar? Funkar inte detta börjar han gny högljut samtidigt som han stirrar på mig. Om jag nonchalerar honom hoppar han upp mot min axel och börjar kloa mitt ansikte. Jag har varit ute med honom, han har kissat och bajsat....jag har lekt med honom, men ändå håller han på. Han har leksaker utspritt i hela lägenheten ibland puttar han till dem med nosen, men sen går han vidare. Han har också ett behov att ta isönder allt han äger. Får han en ny nalle biter han först av ögonen därefter nosen, härefter drar han ut innandömet  och slutligen lämnar han nallen som nu sr ut som en veckas gammal ballong där den ligger övergiven på golvet. Medan jag skrivit detta har jag fått öppna ut till balkongen fyra gången för att han hela tiden ska ut där. Men han är en smart vovve.... upptäckte jag för ett tag sedan....först gnällde, gnydde, hoppade och kloade han för att få uppmärksamhet sedan gick han till balkongdörren och gnydde samtidigt som han stirrade på mig...då sa jag - vill du gå ut?...Öppnade balkongdörren men han stod kvar inne. Då sa ,jag skulle du inte gå ut? ..Då tittade han på mig på ett alldeles speciellt sätt....men stod kvar ....då plötslig fattade jag...Han talar om för mig att han vill gå ut...Aha...Så nu vet jag att går han till balkongdörren och stannar kvar när jag öppnat vill han gå ut...smart va? Men just idag har han inte fått sin vilja igenom för jag har nyss varit ute med honom. Mojje skulle om det gick varit ute hela tiden. Jag ska försöka göra detta möjligt för honom inom snar framtid för det förtjänar han..den lille godingen.
Nu ska jag röja upp lite här hemma sedan ska jag nog till systra och höra hur hennes helg varit....Ha en fortsatt bra dag..:D

Kommentarer
Postat av: Din Dotter

Lilla Mojje! Han vill ha ständig uppmärksamhet... Mijo sitter å tittar ut över staden genom sitt fönster... där kan han ligga i timmar och bara titta... då och då morrar han till, när en hund passerar. Han är ju för rolig!

2007-11-19 @ 15:38:15
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Igen

Usch för Julpynt och hysteri! Jag strejkar mot pynt med tomtar... det kanske blir en stjärna eller ängel som lyser upp i fönstret, men inget mer...

2007-11-19 @ 15:39:33
URL: http://www.missmilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0