Gomorron alla morgonpigga

Vaknade av Mojjes högoktavia piiiiiiiiiipppppppande vi 7.00 så det var bara att klä på mig och gå ut. Idag var det tack o lov inte så kallt. Jag ska försöka få tag i en scooteroverall, den är ju perfekt när man ska ut med hundarna tidigt. Man kan snabbt och lätt hoppa i den när det är dags, som det är nu irrar jag omkring för att hitta något varmt att ta på. Ibland ligger det bästa i tvätten och då tar det ännu längre tid. En overall är det bara att hoppa i, klappat och klart.....
Idag är det en ny dag och jag undrar vad som kommer att hända. Det är lite trist att vara hemma hela tiden för det blir lätt slentrian. Nyss när jag var ute, gick jag och avundades dem som var på väg till jobb. Snart måste jag komma igång....snart....fast nu kommer lille valpen och då blir det mycket aktivitet för ett tag. Kanske skulle jag börja jobba med hundar? Typ instruktör eller hundpsykolog. Upptäckte igår att hundpsykolog inte är en skyddad titel. Utan det är bara några  utbildare som ger ett cert. i sin utbildning för att det ska finnas med. Men man kan kalla sig hundpsykolog om man vill....men så tänk om det kommer någon med en aggresiv amstaff? då hade jag nog inte varit oberörd. Kan man välja bort vissa raser om man är hundpsy? Det hade nog jag fått göra. Fegt va...
Nu ska jag plocka undan lite här hemma sen ska jag och Mojje ut i skogen en runda.....om vädret håller i sig. Nu går förresten jag och sambon och funderar på att ta ytterligare en hund. Det är en underbar tik som heter Gina. (4år) Hon ska ut på foder, vi är lite sugna. Jag personligen hade tyckt det skulle vara härligt och så slapp jag vara ensam kvinna i huset.Vi får se, här svänger det snabbt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0