Bredband ur funktion

Ja, man blir ju frustrerad när uppkopplingen inte funkar. Hela vardagen är avhängd på att vara connected, men nu får vi hoppas på att det ska flyta på framöver så jag kan hålla bloggen uppdaterad.
Idag fick jag och samboen en härlig nyhet! Vi ska bli med valp igen, om nu allt flyter på. Genom en hundvän har vi blivit rekommenderade som fodervärdar åt en liten cocker hane. En alldeles liten urgullig hundras. Visserligen har vi velat ha en stor hund, helst en Gordon Setter, men det gör ingen skilland. Liten eller stor spelar ingen roll, alla har en speciell personlighet som gör att storleken inte är av betydelse. Oavsett storlek kräver de lika mycket även om alla inte anser det. Jag lägger otroligt mycket tid på vår lilla Mojje. Om jag jämnför med mina 3 barn så är det lika mycket arbete med en hund. Nästa vecka ska vi resa till Ystad för att besöka lillen, underbart;)
När jag var liten, faktiskt fram till förra sommaren, var jag skiträdd för hundar. Jag har gått omvägar för att slippa komma för nära dem. Så när min dotter förra sommaren sa att hon ville köpa hund blev jag ju inte överlycklig men gick ändå med på det med vissa förbehåll som allergiska besvär osv. Samma eftermiddag som diskussionen kom upp köpte hon Mijo och jag blev helt förälskad. Herregud vad underbart det var med hund. Var det detta jag hela livet hade varit så rädd för? Nu låg jag på golvet och lekte med Mijo hela dagarna. Och inte långt efter detta köpte jag och sambon Mojje. Självklart gjorde vi som alla andra. Vi skulle bara titta men kom hem som hundägare. Fast vi fick faktiskt vänta på honom i två outhärdliga veckor. Så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0