Ålder

Egentligen är jag inte fixerad vid denna men jag fick precis en påminnelse om den när jag såg en annons här på min blogg om dating regestrering för dem som är 40+. Med förfäran insåg jag, om jag var singel skulle det vara där jag skulle reggat mig. Jag hör alltså till 40+ gruppen nu, hur f.. gick det till? När jag tänker efter, borstade jag inte gruset ur byxvecken nyss? Detta minne är så starkt, inte kan det vara 35 år sedan, men så är det. Tiden går så fort. Inte för att jag skulle vilja vara i någon annan ålder än den jag är, men hur blev det med allt som jag planerade göra? Exempelvis. När jag blir stor ska jag göra som jag vill, jag ska bestämma, ingaen ska tala om för mig hur jag ska göra! Hur blev det med det? Kommer jag någonsin göra vad jag vill eller bestämma vad jag vill! Konstigt, eller hur? Ingen talar visserligen inte om vad jag ska göra för det behöver de inte jag gör det ändå. Ibland blir jag rebelisk, då väljer jag att inte göra någonting. Detta är väl också konstigt för detta visar att om jag skulle bestämma osv skulle jag inte göra någonting, lite sorgligt eller hur. Hur blev det så? Snart är jag lastgammal och då kommer jag förmodligen sitta, som många andra, i en gungstol och ångra allt jag inte gjort, samtidigt som jag inte bryr mig om det jag idag ångrar jag gjort. Flummigt kanske? Hoppas ni förstår poängen med det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0